woensdag 17 januari 2007

Oorlog in Second Life

Terwijl de marketeers lekker onzinnig blijven doordiscussieren over de vraag of Second Life wel of geen hype is spelen zich er binnen de virtuele wereld allerlei interessante dingen af. Althans, voorzover SL uberhaupt bereikbaar is;-)

"It's unclear when the shooting started, or who fired the first shot (several witnesses claim FN security forces assaulted them with "push guns", weapons capable of flinging a Resident across the island like a ragdoll), but in the final days of last week, at least, the assault raged from both sides. It's also unclear if the anti-FN protest groups were involved in the escalating violence-- Officers with both antiFn and SLLU haven't replied to my Instant Message-- though by personal observation, at least a few members seemed to be. Since Porcupine is not a damage-enabled area, weapons there have about as much stopping power as pointing one's finger at the computer screen and saying Bang Bang. But get enough projectiles flying, and server lag is bound to ground anyone's use of the area to a halt. (Or in my case, cause the Second Life viewer to crash.)"

4 opmerkingen:

  1. Ook begint er hier en daar oorlog te ontstaan tussen verschillende nationaliteiten. VS vs NL.... Zie deze link


    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2725&i=16...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje nationalisme in Second Life kan geen kwaad nee;-) Dank voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yme, gezien je aandacht voor SL even dit:

    Als SL de aankomende game-generatie wil pakken (nu 10-16) zullen ze toch iets aan de snelheid en vooral de graphics moeten doen. Reactie van mijn zoon van 11 (World of Warcraft member) toen ik SL liet zien: "dit ziet er niet uit".

    Las dat Blizzard (WoW) 50 mio per maand omzet. Weet iemand omzetcijfers van SL?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graphics en snelheid zijn zeker een issue bij SL, en dat weten ze zelf ook. Maar het kost ze (te) veel tijd om er iets aan te doen....



    Verder denk ik niet dat je SL zou moeten benaderen als een game. Dan kan het de vergelijking nooit weerstaan t.o.v. een WoW. Je moet het eerder vergelijken met een HabboHotel. Graphics zijn daar ook verschrikkelijk (in vergelijking met WoW), maar toch is het erg populair in de leeftijdsgroep die ook WoW speelt....



    Daarbij rich SL zich bewust niet op 10-16 jarigen om problemen te voorkomen zoals deze ook op MySpace plaatsvinden. Er is zelfs een speciale versie van SL voor jongeren.

    BeantwoordenVerwijderen