tag:blogger.com,1999:blog-4410413504717538571.post6092588844300688998..comments2023-05-16T16:47:27.706+02:00Comments on Ymerce: Spelend lerenYme Bosmahttp://www.blogger.com/profile/13111051004044456338noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-4410413504717538571.post-55438282151001817262007-01-19T15:31:02.000+01:002007-01-19T15:31:02.000+01:00Hehe: "who gives a damn when exactly two cars...Hehe: "who gives a damn when exactly two cars driving opposite directions will cross paths on the highway? Why would one care?"<br> <br><br> <br>Kicken he hoe dit een heel terrein is dat nog openligt. Daarom zeg ik je, real life RPG-en is de toekomst van social engineering; waaronder educatie, gaming, marketing enzovoorts.<br> <br><br> <br>Op technisch vlak: het gaat denk ik om het kunnen erkennen van een persoonlijke intentie bij het vormgeven van je GUI. Zo'n wiskundehongerbevorderende game werkt omdat de maker ervan zich kon voorstellen dat dit iets leuks was om te doen.Steven Kruyswijknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4410413504717538571.post-18455115894995532362007-01-19T20:07:22.000+01:002007-01-19T20:07:22.000+01:00Hi, Hier nog een aantal interessante voorbeelden ...Hi,<br> <br><br> <br>Hier nog een aantal interessante voorbeelden van 'serious gaming'. <a href="http://yuri.typepad.com/yuri_blog/2006/12/update_on_games.html" rel="nofollow">http://yuri.typepad.com/yuri_blog/2006/12/update_...</a> <br><br> <br>Ook bij <a href="http://www.henryjenkins.org" rel="nofollow">www.henryjenkins.org</a> (een van mijn favoriete blogs op dit moment) staan veel uitgebreide interviews met diezelfde Ralph Koster, een man met boeiende uitspraken. <br> <br><br> <br>Ik zie ook een duidelijke samenhang met de ontwikkelingen en concepten als 'status skills' van Reinier Evers en 'transformatie' van Joseph Pine II. Het ontwikkelen van nuttige vaardigheden in een game die real-life direct relevantie hebben. Dat geeft status en biedt zelfontwikkeling. En daarnaast zijn deze games simpelweg nuttig ter optimalisatie van allerhande real-life problemen/issues.Yuri van Geesthttp://www.yuri.typepad.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4410413504717538571.post-72745643083753080852007-01-20T18:01:05.000+01:002007-01-20T18:01:05.000+01:00@ Steven, is real life al niet een RPG...? @ Yuri...@ Steven, is real life al niet een RPG...?<br> <br><br> <br>@ Yuri, de belangrijkste remmende factor for serious games is, in mijn ervaring, dat de nadruk teveel op 'games' ligt. De term games zorgt ervoor dat niet iedereen het even 'serious' neemt;-) En dat terwijl er zoveel mooie voorbeelden zijn inderdaad...Yme Bosmanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4410413504717538571.post-43394648265142807042007-01-20T18:28:30.000+01:002007-01-20T18:28:30.000+01:00Jep, real life is een RPG. Maar het is wel een RPG...Jep, real life is een RPG. Maar het is wel een RPG die evolueert, en die fundamenteel participatief is. Het gezamenlijk doorkrijgen daarvan, onder andere door goed onderzoek van de geschiedenis van social engineering, is een belangrijke 'milestone' in de ontwikkeling van deze RPG.<br> <br><br> <br>Ik blijf wat betreft dicht bij Rushkoff de laatste tijd merk ik; voornamelijk wat betreft zijn ideeen over open source social engineering als een implementeerbaar doel. Een social networking HUD op je mobiel, browser en TV is niet alleen een vet idee voor op techcrunch.com; het is een platform waarop je in potentie een land stationair kan laten draaien in het geval van een economische collapse, iets dat niet ondenkbaar is in de komende jaren.Steven Kruyswijknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4410413504717538571.post-20638337879304107012007-01-20T18:42:23.000+01:002007-01-20T18:42:23.000+01:00Ik zie dat Rushkoff eindelijk een blog heeft, die ...Ik zie dat Rushkoff eindelijk een <a href="http://www.rushkoff.com/blog.php" rel="nofollow">blog</a> heeft, die gaan we maar eens volgen;-)Yme Bosmanoreply@blogger.com