dinsdag 30 september 2008

De perfecte home entertainment oplossing

Ik ben al een tijdje op zoek naar de perfecte setup voor het organiseren van alle audio en video in mijn nieuwe huis. In het verleden keek ik vooral naar Windows Media Center of meer dedicated oplossingen als die van Kiss of Dreambox. Tot mijn grote verrassing blijkt Apple uiteindelijk het antwoord, en dat allemaal naar aanleiding van een discussie over Dell;-). Mijn weerstand tegen Apple was groot, dus dat zegt al genoeg...

Hoe ziet de basis er uiteindelijk uit? HDTV kijken en opnemen was voor mij een eis, het hebben van maar één afstandsbediening ook.

  1. Mac mini

  2. FireDTV C/CI + Alphacrypt CAM

  3. eyetv 3

  4. iPod touch of iPhone

  5. Remote Buddy

  6. Ziggo (met UPC Digital werkthet helaas niet...)


Het installeren was binnen een uurtje gedaan, geen enkele foutmelding of iets dergelijks... Ronald heeft dezelfde ervaring (maar dan met een iMac).

donderdag 25 september 2008

Sociaal gamen?

PICNIC is weer bezig, en dit jaar ben ik meer aan het presenteren dan aan het luisteren;-) Vandaag in een sessie over het 'Open Museum', morgen twee keer bij 'Games go Social' en afsluitend in een sessie die we als Hyves organiseren. Omdat ik morgen moderator ben voor een panel over games en social networks ben ik e.e.a. op een rijtje aan het zetten. Wat zijn de interessante vragen en onderwerpen? Vul gerust aan...

Panel members: Shervin Pishevar (SGN), Bert van Wassenhove (ONE Agency), Maximilian Niederhofer (Atlas Venture), Kristian Segerstråle (Playfish).

  1. Define: Games and social networks, social games, socializing around games? What types of games are we talking about and what's the difference with 'normal' games?

  2. Develop: What makes a good 'social game' and what makes a successful one? What are the best examples? What are the main challenges when developing these games?

  3. Distribute: Where to play these games, on and/or off social networking sites? How do you attract players and audiences, both directly and virally? Any relevant standards to make things easier?

  4. Dollars: How do you fund game development and monetize gameplay? Can we identify different and new models when it comes to social games?

maandag 8 september 2008

De nieuwe krant

Daar is ie dan, de krant nieuwe stijl.



Ondanks het feit dat de specificaties erg onduidelijk zijn is dit wat ik wil;-) Zolang het ook maar een (simpele) browser heeft die me in staat stelt iets te kunnen doen met wat ik lees. Doorsturen, bloggen, bookmarken, etc.

donderdag 4 september 2008

MoMo presentatie

Toen Yuri me vorige week vroeg voor een last-minute invalbeurt bij MoMo vond ik dat wel een mooi moment om de verzamelde (mobiele) telecomwereld te vertellen hoe wij vanuit Hyves kijken naar hun industrie en welke rol we daar voor onzelf zien in de komende jaren. Zie ook meer hierover bijvoorbeeld op tweakers.net. Ik heb zelden zoveel reacties gehad op een presentatie, hieronder dan ook de slides voor de liefhebber;-)